Фольклорне надбання народу
- Деталі
- Автор: Super User
-
Категорія: Домашня сторінка
-
Опубліковано: 24 жовтня 2017
-
Перегляди: 1153
12 жовтня у навчальному закладі був проведений відкритий урок з української літератури викладачем Бамбурою Тетяною Василівною. Окрасою уроку стали учні І курсу групи №21.
Наші предки збирали в єдиний пучок традиції народу та фольклор і бережно передавали із покоління в покоління.
Традиції народу — це велике диво,
Яке струмить з глибин у майбуття.
Їх знаючи, народ іде щасливо
І впевнено у непросте життя.
В традиціях живе душа народу,
Великий зміст закладений у них.
Народ наш любить й береже природу
Та рідну пісню і веселий сміх.
І щире слово, й жарти іскрометні,
Легенду й казку, що в душі пливе.
І пам’ятає подвиги безсмертні,
А добра слава у віках живе…
Надія Красоткіна
Вершиною майстерності у змалюванні народних традицій та життя селян 19 століття є повість Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».
Кожен з нас рано чи пізно ставить перед собою питання: «Навіщо я живу на світі? Яке моє призначення? Яка я людина - добра чи зла?» Запитання нелегкі.
«Як розпізнати зло? Чому воно існує? Як з ним боротися?» В усі часи осмислити це прагнули філософи і вчені, поети і прозаїки. Про це йдеться в Біблії, в усній народній творчості. Та, на жаль, тільки в казках добро завжди перемагає зло, а в житті ми часто стаємо свідками розгулу зла.
Літературознавець Василь Пахаренко у книжці про Шевченка «Незбагненний апостол» пише: «Зло існує для того, щоб людина ставала Людиною, переборюючи його, щоб вона могла усвідомити добро і робити добро».
Про добро і зло ми говорили на уроці, характеризуючи персонажів повісті «Кайдашева сім’я».
Тема уроку: Фольклорне надбання народу.
Колоритні людські характери в повісті Івана Нечуя – Левицького
«Кайдашева сім’я».
Мета:
навчальна – удосконалювати навички характеристики образів-персонажів; розкрити майстерність І. Нечуя-Левицького у творенні художніх образів;
розвивальна – розвивати вміння складати індивідуальні характеристики персонажів; розвивати мовлення учнів;
виховна – виховувати в учнів на прикладі життя літературних героїв доброту, почуття справедливості, порядність, бажання боротися зі злом, очищати свою душу від злих думок, контролювати себе, самовиховуватися; формувати готовність учнів до подружнього життя, уміння виходити із конфліктних ситуацій, здатність долати життєві негаразди.
Тип уроку: урок аналізу художнього твору.
Методи і прийоми: літературна вікторина, виконання ілюстрацій до твору, усна характеристика персонажа, цитатна доріжка, «Мозковий штурм», інсценізація уривка до твору, «Мікрофон», дискусія, рефлексія, показ моди «Українське різнобарв’я».
Міжпредметні зв’язки: історія, культорологія, психологія.
Обладнання: слайди, відео, ілюстрації до повісті.