Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

5uk

12 жовтня у навчальному закладі був проведений відкритий урок з української літератури викладачем Бамбурою Тетяною Василівною. Окрасою уроку стали учні І курсу групи №21.

Наші предки збирали в єдиний пучок традиції народу та фольклор і бережно передавали із покоління в покоління.

Традиції народу — це велике диво,

Яке струмить з глибин у майбуття.

Їх знаючи, народ іде щасливо

І впевнено у непросте життя.

В традиціях живе душа народу,

Великий зміст закладений у них.

Народ наш любить й береже природу

Та рідну пісню і веселий сміх.

І щире слово, й жарти іскрометні,

Легенду й казку, що в душі пливе.

І пам’ятає подвиги безсмертні,

А добра слава у віках живе…

Надія Красоткіна

Вершиною майстерності у змалюванні народних традицій та життя селян 19 століття є повість Івана Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я».

Кожен з нас рано чи пізно ставить перед собою питання: «Навіщо я живу на світі? Яке моє призначення? Яка я людина - добра чи зла?» Запитання нелегкі.

«Як розпізнати зло? Чому воно існує? Як з ним боротися?» В усі часи осмислити це прагнули філософи і вчені, поети і прозаїки. Про це йдеться в Біблії, в усній народній творчості. Та, на жаль, тільки в казках добро завжди перемагає зло, а в житті ми часто стаємо свідками розгулу зла.

Літературознавець Василь Пахаренко у книжці про Шевченка «Незбагненний апостол» пише: «Зло існує для того, щоб людина ставала Людиною, переборюючи його, щоб вона могла усвідомити добро і робити добро».

Про добро і зло ми говорили на уроці, характеризуючи персонажів повісті «Кайдашева сім’я».

Тема уроку: Фольклорне надбання народу.

Колоритні людські характери в повісті Івана Нечуя – Левицького

«Кайдашева сімя».

Мета:

навчальна – удосконалювати навички характеристики образів-персонажів; розкрити майстерність  І. Нечуя-Левицького у творенні художніх образів;

розвивальна – розвивати вміння складати індивідуальні характеристики персонажів; розвивати мовлення учнів;

виховна – виховувати в учнів на прикладі життя літературних героїв доброту, почуття справедливості, порядність, бажання боротися зі злом, очищати свою душу від злих думок, контролювати себе, самовиховуватися; формувати готовність учнів до подружнього життя, уміння виходити із конфліктних ситуацій, здатність долати життєві негаразди.

Тип уроку: урок аналізу художнього твору.

Методи і прийоми: літературна вікторина, виконання ілюстрацій до твору, усна характеристика персонажа, цитатна доріжка, «Мозковий штурм», інсценізація уривка до твору, «Мікрофон», дискусія, рефлексія, показ моди «Українське різнобарв’я».

Міжпредметні зв’язки: історія, культорологія, психологія.

Обладнання: слайди, відео, ілюстрації до повісті.