Рейтинг користувача: 0 / 5

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

IMG 55291В середині жовтня в ДНЗ «Центр професійно - технічної освіти №1 м. Вінниці» відбувся психолого-педагогічний консиліум з питань адаптації першокурсників.

Консиліум це колективний метод вивчення учнів, невелике за чисельністю зібрання людей, які відповідають за успішне навчання і розвиток дитини у навчальному закладі.

Консиліум дозволив об’єднати зусилля педагогів, майстрів виробничого навчання, психолога, соціального педагога, керівника фізичного виховання, культорганізатора та інших суб’єктів навчально-виховного процесу, які зацікавлені в успішному навчанні і повноцінному розвитку підлітків. Психолого-педагогічний консиліум виконував діагностичну функцію: вивчення соціальної ситуації розвитку, визначення потенційних можливостей і здібностей учнів, розпізнання характеру відхилень в їх поведінці, діяльності, спілкуванні.На консиліумі відбувся інформаційний обмін між його учасниками. Класний керівник або майстер виробничого навчання, опираючись на результати своїх власних спостережень і пакета документів учня,  дав стислу педагогічну характеристику начальної діяльності та поведінки як групи в цілому так і окремих учнів зокрема. Крім того надавалася характеристика групи по кількості учнів, по дітях-сиротах, дітях-інваліда, дітях з багатодітних сімей, дітях з неповних сімей, про успішність навчання по середньому балу атестата, по проживанню в гуртожитку, щодо особливостей стану здоров’я за зверненням батьків, за медичними довідками і коментарями медичної сестри Центру. В процесі таких виступів виявилося, що є учень з багатодітної родини, де 13 дітей; є учень в послужному списку якого за дев’ять років навчання 8 шкіл, є  учень – учасник авіамодельного гуртка області; є учень - учасник команди області з військового багатоборства (у вересні команда зайняла друге місце у Всеукраїнській спартакіаді серед допризовної молоді команд областей). Найвищий середній бал атестата першокурсника склав 8,9 бала.

Психолог ознайомила із результатами своєї діагностичної діяльності – спостережень, психологічного обстеження самих учнів. На консиліумі обговорювалися аналітично-узагальнені матеріали, в яких інформація подавалася у вигляді, що не порушує права на конфедеційність та формулюється доступною і зрозумілою педагогам мовою. Дані стосувалися діагностики тривожності за Ч. Спілбергером та самооцінки за Айзенком, як психологічних показників, які впливають на адаптаційні процеси першокурсників.

Культорганізатор оголосила результати конкурсного прослуховування учнів І курсу і оновлені списки учасників співочого й танцювального гуртків художньої самодіяльної творчості.

Присутні висловлювали свої думки. Вони отримали можливість побачити свого учня-першокурсника з різних боків. Це допомагає уникнути суб’єктивізму в оцінці можливостей окремих дітей, дозволяє об’єктивно їх зрозуміти і побудувати спільну програму дій, спрямованих на розвиток певних якостей або на усунення виявлених причин відставання в навчанні чи відхилень в поведінці. В процесі обговорення проблем групи або дитини і шляхів їх розв’язання необхідно знайти оптимальний варіант взаємодії учня і навчального середовища. В деяких аспектах необхідно змінити систему освітніх або нормативних вимог, які пред’являються учню або групі – їх зміст, обсяг, організаційні прийоми, тобто «пристосувати середовище» до учня. В інших аспектах – попрацювати із самим учнем в  плані формування нових навичок і психічних процесів, корекції прийомів навчальної діяльності або спілкування, які склалися у нього попередньо, надання допомоги в знаходженні більш ефективних форм. Тобто «пристосувати учня» до навчального середовища.

Практичний психолог  О.Є.Гаджук 

В середині жовтня в ДНЗ «Центр професійно - технічної освіти №1 м. Вінниці» відбувся психолого-педагогічний консиліум з питань адаптації першокурсників.

Консиліум це колективний метод вивчення учнів, невелике за чисельністю зібрання людей, які відповідають за успішне навчання і розвиток дитини у навчальному закладі.

Консиліум дозволив об’єднати зусилля педагогів, майстрів виробничого навчання, психолога, соціального педагога, керівника фізичного виховання, культорганізатора та інших суб’єктів навчально-виховного процесу, які зацікавлені в успішному навчанні і повноцінному розвитку підлітків. Психолого-педагогічний консиліум виконував діагностичну функцію:  вивчення соціальної ситуації розвитку, визначення потенційних можливостей і здібностей учнів, розпізнання характеру відхилень в їх поведінці, діяльності, спілкуванні.

На консиліумі відбувся інформаційний обмін між його учасниками. Класний керівник або майстер виробничого навчання, опираючись на результати своїх власних спостережень і пакета документів учня,  дав стислу педагогічну характеристику начальної діяльності та поведінки як групи в цілому так і окремих учнів зокрема. Крім того надавалася характеристика групи по кількості учнів, по дітях-сиротах, дітях-інваліда, дітях з багатодітних сімей, дітях з неповних сімей, про успішність навчання по середньому балу атестата, по проживанню в гуртожитку, щодо особливостей стану здоров’я за зверненням батьків, за медичними довідками і коментарями медичної сестри Центру. В процесі таких виступів виявилося, що є учень з багатодітної родини, де 13 дітей; є учень в послужному списку якого за дев’ять років навчання 8 шкіл, є  учень – учасник авіамодельного гуртка області; є учень - учасник команди області з військового багатоборства (у вересні команда зайняла друге місце у Всеукраїнській спартакіаді серед допризовної молоді команд областей). Найвищий середній бал атестата першокурсника склав 8,9 бала.

Психолог ознайомила із результатами своєї діагностичної діяльності – спостережень, психологічного обстеження самих учнів. На консиліумі обговорювалися аналітично-узагальнені матеріали, в яких інформація подавалася у вигляді, що не порушує права на конфедеційність та формулюється доступною і зрозумілою педагогам мовою. Дані стосувалися діагностики тривожності за Ч. Спілбергером та самооцінки за Айзенком, як психологічних показників, які впливають на адаптаційні процеси першокурсників.

Культорганізатор оголосила результати конкурсного прослуховування учнів І курсу і оновлені списки учасників співочого й танцювального гуртків художньої самодіяльної творчості.

Присутні висловлювали свої думки. Вони отримали можливість побачити свого учня-першокурсника з різних боків. Це допомагає уникнути суб’єктивізму в оцінці можливостей окремих дітей, дозволяє об’єктивно їх зрозуміти і побудувати спільну програму дій, спрямованих на розвиток певних якостей або на усунення виявлених причин відставання в навчанні чи відхилень в поведінці. В процесі обговорення проблем групи або дитини і шляхів їх розв’язання необхідно знайти оптимальний варіант взаємодії учня і навчального середовища. В деяких аспектах необхідно змінити систему освітніх або нормативних вимог, які пред’являються учню або групі – їх зміст, обсяг, організаційні прийоми, тобто «пристосувати середовище» до учня. В інших аспектах – попрацювати із самим учнем в  плані формування нових навичок і психічних процесів, корекції прийомів навчальної діяльності або спілкування, які склалися у нього попередньо, надання допомоги в знаходженні більш ефективних форм. Тобто «пристосувати учня» до навчального середовища.

Практичний психолог                     О.Є.Гаджук